Ұлттық статистика бюросы
Қазақстан Республикасы Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі
    Түйінді тұстар
    365 502
    2023 жылғы II тоқсанда Қазақстан Республикасы бойынша айлық жалақының орташа мәні 2022 жылғы тиісті тоқсанға қарағанда 17,1%-ға өсіп, 365 502 теңгені құрады.
    240 937
    Қазақстан Республикасындағы жалақының медианалық мәні бағалау бойынша 2023 жылдың II тоқсанында 240 937 теңгені құрады
    70 000
    2023 жылғы 1 қаңтардан бастап ең төменгі жалақы 70000 теңге мөлшерінде белгіленді.
    Жалақы динамикасы

    Өткен тоқсанымен салыстырғанда айлық жалақысының орташа мәні 7,3%-ға өсті, нақты жалақы индексі 104,7% құрады.

    2022 жылдың тиісті тоқсанымен салыстырғанда айлық жалақысының орташа мәні 17,1%-ға өсті, нақты жалақы индексі 101,2% құрады.

    2023ж. II тоқсан
    Қазақстан Республикасындағы жалақы
      Айлық жалақының орташа мәні Нақты жалақы индексі, пайызбен Айлық жалақының медианалық мәні (бағалау), теңге
    теңге пайызбен
    өткен тоқсанға өткен жылғы тиiстi тоқсанға өткен тоқсанға өткен жылғы тиiстi тоқсанға
    2022
    I тоқсан 285 433 103,6 123,7 100,5 112,7 188 156
    II тоқсан 312 011 109,3 124,0 102,9 108,9 205 676
    III тоқсан 299 782 96,1 123,0 92,2 105,8 197 615
    IV тоқсан 338 715 113,0 122,9 107,9 102,8 223 279
    2023
    I тоқсан 340 556 100,5 119,3 97,1 99,4 224 493
    II тоқсан 365 502 107,3 117,1 104,7 101,2 240 937

    Өңірлік бөліністе 2022 жылдың тиісті тоқсанымен салыстырғанда 2023 жылдың II тоқсанында орташа айлық атаулы жалақының ең көп өсуі Ұлытау облысында – 23,8%, Павлодар облысында – 21,8%, Қостанай облысында – 20,8% құрады. Ең төменгі өсім Түркістан облысында – 12,2% және Жамбыл облысында – 12,4% байқалды.

    2023ж. II тоқсан

    2022 жылдың тиісті тоқсанымен салыстырғанда орташа айлық жалақының ең жоғары өсуі ақпарат және байланыс – 36,0%, көлік және жинақтау – 24,6%, ауыл, орман және балық шаруашылығы – 23,7%, көтерме және бөлшек саудада сату; автомобильдерді және мотоциклдерді жөндеу – 21,8% салаларында байқалды. Өнеркәсіпте орташа айлық жалақы – 20,4%-ға, денсаулық сақтау және халыққа әлеуметтік қызмет көрсету саласында – 15,6%-ға өсті.

    2022 жылдың тиісті тоқсанымен салыстырғанда орташа айлық атаулы жалақының ең төменгі өсуі білім беру – 10,2%, құрылыс – 11,7% салаларында байқалды.

    Салалық құрылымда ең жоғары атаулы жалақы қаржы және сақтандыру қызметінде орташа республикалық деңгейден – 2 есе, тау-кен өндіру өнеркәсібі және карьерлерді қазуда – 1,9 есе, ақпарат және байланыста – 1,5 есе, кәсіби, ғылыми және техникалық қызметте – тиісінше 1,3 есе жоғары болып тіркелді.

    2023 жылғы II тоқсандағы экономикалық қызмет түрлері бойынша орташа айлық жалақы*
    Орташа айлық атаулы жалақысы Нақты жалақы индексі, пайызбен
    теңге пайызбен
    өткен тоқсанға 2022 жылғы тиісті тоқсанға өткен тоқсанға 2022 жылғы тиісті тоқсанға
    Экономикалық қызметтің барлық түрлері бойынша 365 502 107,3 117,1 104,7 101,2
    Ауыл, орман және балық шаруашылығы 224 889 125,4 123,7 122,3 106,9
    Өнеркәсіп 465 904 98,1 120,4 95,7 104,1
    Тау-кен өндіру өнеркәсібі және карьерлерді қазу 710 859 92,7 120,0 90,4 103,7
    Өңдеу өнеркәсібі 394 850 100,7 120,5 98,2 104,1
    Электр энергиясымен, газбен, бумен, ыстық сумен және ауаны кондициялаумен жабдықтау 304 712 108,1 120,2 105,5 103,9
    Сумен жабдықтау; қалдықтарды жинау, өңдеу және жою, ластануды жою бойынша қызмет 219 517 108,7 121,4 106,0 104,9
    Құрылыс 446 310 94,5 111,7 92,2 96,5
    Көтерме және бөлшек саудада сату; автомобильдерді және мотоциклдерді жөндеу 306 345 104,4 121,8 101,9 105,3
    Көлік және жинақтау 451 841 103,3 124,6 100,8 107,7
    Тұру және тамақтану бойынша қызмет көрсету 294 049 86,8 112,7 84,7 97,4
    Ақпарат және байланыс 546 609 101,0 136,0 98,5 117,5
    Қаржы және сақтандыру қызметі 712 880 118,4 121,2 115,5 104,8
    Жылжымайтын мүлікпен операциялар 243 410 103,9 115,7 101,4 100,0
    Кәсіби, ғылыми және техникалық қызмет 488 928 104,3 116,0 101,8 100,3
    Әкімшілік және қосалқы қызмет көрсету саласындағы қызмет 351 493 98,2 116,1 95,8 100,3
    Мемлекеттік басқару және қорғаныс; міндетті әлеуметтік қамсыздандыру 301 097 103,8 120,9 101,3 104,5
    Білім беру 323 230 123,8 110,2 120,8 95,2
    Денсаулық сақтау және халыққа әлеуметтік қызмет көрсету 298 249 109,2 115,6 106,5 99,9
    Өнер, ойын-сауық және демалыс 214 751 105,8 118,0 103,2 102,0
    Көрсетілетін қызметтердің өзге де түрлерін ұсыну 293 162 117,5 117,6 114,6 101,6
    * Кәсіпкерлік қызметпен айналысатын шағын кәсіпорындарды есепке алмағанда.
    Кәсіпорындардағы бос жұмыс орны және жұмыс күшінің қозғалысы

    2023 жылдың II тоқсанының соңында кәсіпорындар мен ұйымдардағы бос жұмыс орындарының (талап етілетін қызметкерлердің) саны 54 464 бірлікті құрады және өткен тоқсанымен салыстырғанда 2 167 бірлікке өсті. Оның ішінде салалық құрылымда 28% өнеркәсіптегі бос орындарды құрайды, 28,8% – мемлекеттік басқару және қорғаныс; міндетті элеуметтік қамсыздандырудағы және көлік және жинақтаудағы бос орындар.

    Өңірлер арасында бос орындар саны бойынша Алматы қаласы – 14 178 бірлік, Астана қаласы – 6 609 бірлік, сондай–ақ Павлодар облысы – 4 520 бірлік және Қарағанды облысы – 4 140 бірлік көшбасшы болып табылады.

    Глоссарий

    Жалақы - бұл экономикалық тұрғыдан белсенді халықтың, атап айтқанда жалдану бойынша жұмыс істейтін адамдар табысының едәуір бөлігінің басты нысаны болып табылады. Жалақы Қазақстан Республикасының Еңбек кодексіне сәйкес жұмыскердің біліктілігіне, орындалатын жұмыстың күрделілігіне, санына, сапасына және жағдайларына қарай еңбек үшін төленетін сыйақы, сондай-ақ өтемақы және ынталандыру сипатындағы төлемдер.

    ХЕҰ стандарттарына сәйкес еңбекақының негізгі төрт тобын бөліп көрсетеді:

    1) тарифтік мөлшерлеме мен лауазымдық айлықақылар бойынша есептелген жалақы;

    2) біржолғы төлемдер мен сыйлықақылар;

    3) жұмыс режимі мен еңбек жағдайларына байланысты өтемақы төлемдері;

    4) Жұмыс өтелмеген уақытқа ақы төлеу.

    Орташа айлық атаулы жалақысы есептелген жалақы қорының сомасын қызметкерлердің нақты санына және есепті кезеңдегі айлар санына бөлу арқылы анықталады.

    Атаулы жалақы индексі – есепті кезеңде базистік кезеңмен салыстырғанда жалақының өзгеруін сипаттайтын салыстырмалы көрсеткіш.

    Нақты жалақы индексі – есепті кезеңдегі бағаның өзгеруін ескере отырып базистік кезеңмен салыстырғанда атаулы жалақының өзгеруін сипаттайтын салыстырмалы көрсеткіш. Атаулы жалақы индексін тауарлар мен қызметтердің тұтынушылық бағасының индексіне бөлу жолымен анықталады. Екі индекс те бір және сол уақыт кезеңіне жатады.

    Медиандық жалақы – есептелген жалақы мөлшері бойынша қызметкерлер санын бөлу қатарының ортасында тұрған және оны тең екі бөлікке бөлетін төмен және жоғары медиандық жалақымен жалақы мөлшері.

    Әдістемелік түсініктемелер

    Тиесілігіне және меншік нысанына қарамастан, қызметкерлердің саны 100 адамнан асатын, сондай-ақ «Шағын кәсіпорын қызметі туралы» (индексі 2-МП) статистикалық нысан бойынша есеп беретіндерден басқа, саны 100 адамға дейін экономикалық қызметтің барлық түрлерінің заңды тұлғалары мен олардың құрылымдық және оқшауланған бөлімшелері еңбекақы статистикасы бойынша мемлекеттік статистикалық байқаулардың объектілері болып табылады.

    Орташа айлық жалақыны, жалақы қорының құрамын, жұмыс берушінің жұмыс күшіне жұмсаған шығындарын мемлекеттік статистикалық байқаулар үздіксіз әдіспен жүргізіледі.

    Орташа айлық жалақы туралы деректердің көзі "Еңбек бойынша есеп"(индексі 1-Т, кезеңділігі тоқсандық, жылдық) жалпымемлекеттік статистикалық байқау болып табылады. Осы статистикалық байқау бойынша барлық ірі, орта және шағын (кәсіпкерлік қызметпен айналысатын шағын кәсіпорындарды есепке алмағанда) тексеруге жатады.

    Шығаруға жауапты:
    Еңбек және тұрмыс деңгейі статистикасы департаменті
    Департамент директоры:
    Н. Белоносова
    Тел. +7 7172 749022
    Орындаушы:
    А.Сагнаева
    Тел. +7 7172 749554
    E-mail: a.sagnaeva@aspire.gov.kz
    Мекенжай:
    010000, г. Астана
    Мәңгілік ел даңғылығы, 8
    Министерліктер Үйі, 4 кіреберіс
    Онлайн кеңесші